Faceți căutări pe acest blog

Paine cu lapte


Ingrediente:
  • 500 g faina
  • 350 ml lapte cald
  • sare dupa gust
  • o lingura zahar
  • un ou
  • un plic de drojdie uscata
  • 2-3 linguri de ulei

Mod de preparare:
  Intr-un bol punem jumate din cantitatea de faina, drojdia si zaharul. Amestecam cu o lingura de lemn, apoi adaugam treptat laptele caldut si oul. Eu am amestecat sarea in lapte. Adaugam restul de faina si framantam totul aproximativ 10 minute. Daca aluatul ti se pare prea apos poti sa mai adaugi o lingura sau doua de faina.
  Dupa ce am framantat bine, adaugam 3 linguri de ulei, pe care le incorporam bine in aluat.
  Punem copozitia intr-un bol uns cu ulei si o lasam la dospit, pana isi dubleaza volumul. Deasupra bolului punem folie alimentara.
  Dupa aproximativ o ora, luam aluatul il reframantam putin si il impartim in doua parti egale (Din acesta cantitate eu am obtinut doua painii). Punem compozitia intr-o tava (poti unge painea cu ou sau cu lapte, eu am folosit lapte) si o lasam la dospit pentru 20-30 de minute.
  Dam taviile la cuptor, cuptorul preincalzit, pentru 15 minute la 220 de grade, apoi scadem temperatura la 190 pentru alte aproximativ 20  de minute.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu